Thursday 25 May 2017



Ada beberapa customer kami yang meminta untuk menerangkan tentang perbezaan Cuka Buah Teen dan Cuka Epal. Ini kerana cuka yang biasa digunakan dalam kalangan masyarakat kita hari ini adalah Cuka Epal. Jarang sekali kita dengar penggunaan Cuka Buah Teen. Tambahan pula kajian atau info berkaitan epal sangat banyak sebaia dipelopori oleh sarjana Barat. Masyarakat Barat lebih memilih epal kerana negara mereka banyapokok epalCuka terbaik dunia pun banyak fokus kepada cuka epal sahaja. 
 Baiklah, hari ini kami akan menerangkan sedikit sebanyak tentang keistimewaan Cuka Buah Teen yang anda boleh nilai sendiri. Setiap cuka masing-masing ada kelebihan. Buah epal pun disebut banyak kali di dalam al-Quran. Tetapi kelebihan buah teen walaupun sekali sahaja disebut, tetapi Allah bersumpah dengan nama buah teen tersebut. 

Buah Teen 


Buah Teen Separa Segar


Yang pertama dan terutamanya, Sari Cuka Teen dihasilkan menggunakan buah Teen yang merupakan antara buah yang disebut di dalam Al Quran.  
Masha Allah. Bukankah ini cukup istimewa?  


Terdapat dalam Surah At-Teen, Allah bersumpah ke atas Buah Teen dan Buah Zaitun. Allahuakbar. Jika sudah dicatatkan dalam al-Quran, pasti buah ini sangat istimewa.  
Jadi, tak perlu dah rasanya nak banding kan dengan cuka lain, kan?




Berbeza dengan cuka-cuka yang telah ditapis di pasaran, Sari Cuka Teen semula jadi dibuat daripada buah Teen yang segar, diperah, ditanam secara organik dan teen tersebut dibiarkan matang di dalam tong kayu (yang mempunyai khasiat selulosa) bertujuan menggalakkan kualiti peragian semulajadi. Apabila ia telah matang, ia mengandungi jaringan zat yang dipanggil 'mother' dimana menjadi jelas apabila cecair coklat pekat terdedah kepada cahaya. 


Mother inilah yang menjadikan Sari Cuka Teen Olive House sangat istimewa berbanding cuka lain. Apakah itu 'Mother? 


'Mother' adalah gelap, di mana mempunyai kesan keruh di dalam pembuatan Sari Cuka Teen secara semulajadi yang melibatkan sebatian di dalam buah dan kesan Teen - 'Mother' muncul sebagai molekul protein yang bercantum. Kemunculan 'mother' menunjukkan bahawa bahagian terbaik bagi Teen tidak dimusnahkan. Cuka mengandungi 'mother' juga mengandungi enzim dan mineral yang mana mungkin cuka lain tiada disebabkan oleh proses yang berlebihan, penapisan dan pemanasan yang berlebihan. 


Ya, pastinya, sesetengah cuka epal juga ada yang mempunyai 'Mother'. Maka, itu juga keistimewaan bagi cuka epal. Dan rata-rata cuka epal yang berjenama dan terkenal tidak mempunyai serat 'Mother' ini. Maka kena lebih teliti dalam membeli cuka epal. Jika beli Sari Cuka Teen Olive House, In Sha Allah semuanya ada kandungan 'mother' tu. 


Serat dalam Cuka Buah Teen 


Ketiga, apa yang membuatkan Sari Cuka Teen ini lebih istimewa adalah kandungan nutrisi yang terdapat pada cuka tersebut lebih banyak dan lebih baik berbanding Cuka lainSebelum syarikat bawa masuk cuka buah untudipasarakan, memang banyasampel buah dibawa masuk ke makmal untuk dibuat kajian. Untuk pengetahuan, antara yang terbaik untuk menyaingi cuka epal ialah cuka buah teen kerana buah teen mengandungi kandungan potassium 4-6 kali ganda lebih banyak berbanding buah epal. Dan buah teen juga dikaji oleh sarjana Barat dinamakan disebut sebagai buah yang menghampiri tahap kesempurnaan kerana kandungan vitamin dan mineral di dalamnya. 


Fungsi atau khasiat utama cuka buah boleh dikatakan hampir sama dengan setiap cuka buah yang lain. Cuma Sari Cuka Teen lebih dikenali oleh para pengkaji sebagai The Power Of Detoxing. Cuka yang paling bagus untuk mengatasi masalah toksin dalam badan, gastrik, masalah berat badan mahupun masalah sistem pencernaan  adalah dengan Cuka Buah Teen.  
  

Selain daripada kandungan Potassium yang lebih tinggi, Sari Cuka Teen juga mengandungi Kalsium, Kuprum, Zat besi, Magnesium, Mangan, Phosphorus, Sodium dan Zinc. 
  Keempat, bau Sari Cuka Teen lebih menyenangkan berbanding cuka epal. Kalau mengikut pengalaman pelanggan yang pernah amalkan cuka epal, dikatakan cuka epal baunya lebih kuat dan tengik, susah sikit nak telan berbanding cuka buah teen.  


  
Akhir sekali, antara khasiat Sari Cuka Teen untuk kesihatan tubuh badan kita: 


  1. Dapat menyah toksin daripada tunuh badan kita; 
  1. Dapat membantu merawat gastrik; 
  1. Dapat membantu merawat masalah tulang, otot dan saraf; 
  1. Dapat membantu merawat masalah Gout; 
  1. Dapat membantu merawat masalah kulit; 
  1. Dapat membantu merawat kanser; 
  1. Dapat membantu mengawal tekanan darah; 
  1. Dapat membantu mengawal berat badan; 
  1. Dapat membantu mengawal paras gula dalam darah; 
  1. Dapat membantu merawat masalah pernafasan; 
  1. Dapat membantu mengelak pengumpulan lemak; 
  1. Dapat membantu memberi tenaga kepada pesakit buah pinggang selepas dialisis; 

  1. Boleh dijadikan sebagai antiseptik untuk merawat luka. 


KLIK SINI untuk dapatkan Sari Cuka Teen Olive House



 

6 comments:

  1. Betul ke buah epal disebut dlm quran.? Boleh tau ayat/ surah apa berkenaan buah epal? Kalau buah teen mmg ada dlm Quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Memang terbaik saya pengguna tegar

    ReplyDelete
  3. Apakah perbezaan cuka buah tin dengan cuka2 lain di pasaran?

    ReplyDelete

Imtiyaz Olive House

Blog rasmi Imtiyaz Olive House. Segala perkongsian berkenaan produk Olive House, info kesihatan dan testimoni.
Imtiyaz. Powered by Blogger.

Popular Posts